Get Adobe Flash player

PHP ile sayfanın kendisine veri gönderme

Php ile Sayfanın Kendisine Veri Post Etme
Selam dostlar. Bugün sizlere ufak bir ayrıntıyı göstericem. Arkadaşlar normalde veriyi hep xxxislem.php ye yollarız değil mi? Böylece bir işlem için form ve islem.php olur. Toplamda iki dosya birden. İşte birazdan göstereceğim yöntem ile bu işlemi tek dosyaya düşürebileceğiz.

Formdan alınan veriyi yine kendi sayfamıza yollayacağız ve duruma göre işlem yapacağız. Sayfa yine yenilenecektir tabi ki ama iki dosya yerine tek dosyada iletişim sağlanacaktır. Bunun için ufak bir if kontrolü gerekiyor. Normal şartlarda post edilen veriler sayfada tutulur. İşte bizde boş değilse işlem yaptırıcaz. Mantık sadece bu…

Arkadaşlar hemen kodları vereyim;

<? if($_POST) {
echo $_POST["veri"];
}else{
?>
//BURADA NORMAL FORM YANİ HTML KODLARIMIZ VAR
<?
}
?>

Şeklinde. İlk önce $_POST yani sayfaya post edilmiş veri olup olmadığına bakıyoruz. Sonrasında var ise veri isimli post edilen veri ekrana yazdırılıyor. Eğer ki yoksa normal html kodları gösteriliyor. Oldukça basit ve çok çok ufacık bir yöntem fakat kullanılması gerekebilecek birşey. Özellikle küçük işlemlerin yapıldığı sayfalarda öneriyorum…

Şimdilik herkese iyi günler, iyi çalışmalar…

Leave a Reply